Віднедавна у списку must see тут не лише унікальні соляні шахти та індустріальні пейзажі, а й роботи сучасних українських митців. Це варто побачити!
А віднедавна до цього промислового містечка варто їхати й за сучасним мистецтвом.
Платформа культурних ініціатив ІЗОЛЯЦІЯ
Першим масштабним проєктом платформи у Соледарі стала серія короткострокових резиденцій для митців «Заземлення», яка триватиме до серпня. Мета резиденції – мовою сучасного мистецтва привернути увагу до екологічних і соціальних проблем у регіоні, спровокованих людською діяльністю.
«Люди-акули» скульптора Astian Rey
Їхня висота – понад два метри, вага кожної – близько 120 кілограмів. Білі високі фігури – водночас і люди, і риби – одразу привертають увагу. Їх створив відомий український скульптор Astian Rey (Астіан Рей) у межах тижневої артрезиденції «Заземлення».
Зараз скульптури можна побачити біля входу до офісу ІЗОЛЯЦІЇ, але згодом їх планують встановити у міському парку – як подарунок Соледару.
Тут колись було прадавнє Пермське море, і це наштовхнуло мене на певні асоціації та ідеї, зокрема про зародження життя у воді та про середовище існування людини. А також про можливість видобувати життєво необхідну сіль. Люди-риби чудово вписалися в цю концепцію, – розповідає митець.
Astian Rey відомий роботами в стилі сакрального мінімалізму з властивим йому алхімічним і містичним символізмом. Він переосмислює символи, що вже існують, та створює власні. Його твори зберігаються в приватних колекціях України та США.
Графічна робота Віталія Агапєєва «Солерос»
Віталій Агапєєв – художник із графіті-бекграундом, учасник багатьох виставок та резиденцій в Україні та за кордоном, співвласник DIY-бренду Square_NA. Найчастіше він працює із графікою, муралами, інсталяціями та медіаартом. У Соледарі варто побачити його графічну роботу «Солерос».
Солерос – це універсальна метафора для міста. Як рослина, так і весь населений пункт живе в екстремальних умовах. Кожен із них є супутником солі. Обидва дістають з-під землі неорганічні речовини, переробляють їх та цим підтримують життя інших істот, – пояснює митець.
За його словами, увесь Соледар і є новою реінкарнацією солероса, але зітканої з бетону, цегли, металу, флори і фауни. На перший погляд, графічна робота скидається на химерну карту чи план місцевості. Фактурний візерунок, що нагадує невідоме письмо, розсічений білими смугами, але це не так.