Контактна інформація

04050, Україна, м.Київ
метро Лукьянівська
вул. Юрія Ільєнко 5б

Зв'язок з нами

На українській антарктичній станції “Академік Вернадський” завершилася робота сезону-2021. Обов’язки 25-ї експедиції зимівників перейняла наступна команда, яку очолив Богдан Гаврилюк.



Українські полярники зазначили, що перезмінка проходила в досить складних умовах. Зараз в Антарктиці вже пізня осінь. Температура ще плюсова, максимум +3 градуси Цельсія, однак через сильний вітер та високу вологість відчувається ніби на дворі  мінус 15.

Приїхала заміна

Три дні тому, 17 квітня, прибула основна група 26-ої української антарктичної експедиції. Щоб добратися до станції “Академік Вернадський” їм довелося подолали кілька континентів, усі карантинні обмеження та бурхливу протоку Дрейка.

Там колег з радістю зустріла команда зимівників 25-ої експедиції та сезонний загін.

Читати  В Умані встановили туристичні пілони, один із них відразу зламали

З собою вони привезли річний запас продуктів та інших необхідних речей, а також пального, який потрібно було перекачати у станційний бак.

Як перекачували пальне

На цьому пальному працюють дизель-генератори та опалювальні котли, завдяки чому станція має електрику та тепло. Тож до цієї важливої місії полярники приготувалися заздалегідь.

Річ у тім, що єдине місце, куди може зайти корабель для подачі пального, розташоване на протилежному від резервуара боці острова. Тому полярникам щоразу доводиться розгортати мобільний трубопровід, який складається з 20 окремих секцій. Кожну з них необхідно перевірити, чи вона не забилася снігом та кригою. І якщо таке сталося, потрібно виправити. Полярники розповідають, що цього року частину труб їм довелося відігрівати промисловим феном.

Читати  Ображений чоловік поставив «одну зірку» курортному готелю

За ідеальних умов процес перекачування пального зазвичай триває приблизно 6 – 8 годин. Однак, якщо каналом, де стоїть корабель, починають рухатися великі крижини чи айсберги, тоді процес потрібно зупиняти, щоб судно “сховалося” у безпечне місце. Так сталося цього разу. Пальне з корабля в станційний бак перекачували і вдень, і вночі, а інколи доводилось човнами відштовхувати плавучі крижини від паливного шлангу.

До речі, резервуар з пальним побудувала вже Україна, а не Велика Британія. Його можна впізнати за унікальним малюнком – написом Vernadsky з пальмами та знаком Victory.

Перш ніж поїхати

І ось, коли вже все зроблено і справи передано, останнім акордом є символічна передача ключа від станції, а також скрині з секретним подарунком. За традицією, кожна експедиція готує своїм наступникам презент, який вони мають відкрити аж через пів року.

Читати  Цьогоріч у Єгипті вже відпочило 715 тисяч українців

Тож таку скриньку передали очільнику 26-ої експедиції Богдану Гаврилюку.

Після цього 25 команда на чолі з Юрієм Отрубою та сезонний загін почали мандрівку додому. Попереду у них той самий шлях, який подолали їхні наступники, тільки у зворотному порядку.

Тим часом нова команда українських полярників відкрила сезон-2022 і вже заступили на варту, продовжуючи неперервні наукові спостереження на станції “Академік Вернадський”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *