Travel News

Для розвитку туризму потрібні гроші на маркетинг та зміни в системі Prozorro — ДАРТ

Державне агентство розвитку туризму потребує більших коштів на просування України за кордоном, а також змін у системі Prozorro, що дали б змогу залучати міжнародний маркетинг.


На цьому наголосила голова ДАРТ Мар’яна Олеськів під час презентації Комунікаційної стратегії просування України як популярного напряму для іноземних туристів.

«Ми готуємо комунікацію з Верховною Радою про те, що система Prozorro потребує змін для міжнародного маркетингу. У Грузії, наприклад, міжнародний маркетинг здійснюється у такий спосіб – визначається, яка країна, який бюджет, на який ринок виділений. І далі в агентства цієї країни засилаються рекламні брифи, де визначена аудиторія тощо. У нас на сьогодні готовий Комунікаційний план, який визначає, що ми комунікуємо, з ким ми хочемо комунікувати, який у нас продукт. Ми отримуємо пропозиції від тих агентств, вони оцінюються певною радою: найкраще питання якості і ціни, креативної концепції – і тоді вже йде робота з тією компанією. Тому що ніколи міжнародна компанія не зайде на систему Prozorro… І ми таким чином є неконкурентоздатними на міжнародному ринку. Наше завдання це змінити і почати рухатися в напрямку, яким рухаються інші країни», – сказала Олеськів.

Вона навела приклади для порівняння коштів, які вкладаються в просування туризму в різних країнах.

«Майже 4 млн доларів має Державне агентство розвитку туризму на маркетинг – тобто 100 млн гривень на програму розкриття туристичного потенціалу. В інших країнах, наприклад, в Туреччині, в доковідні роки було 180 млн доларів на маркетинг, зараз близько 100 млн доларів. У Грузії в доковідні роки – 20-30 млн доларів, зараз 11 млн доларів – це кооперація разом з приватним бізнесом. І для нас дуже важливе створення національної туристичної організації – як об’єднання бізнесу, зацікавленого в тому, щоб приїжджало більше туристів, та держави», – зазначила Олеськів.

Вона додала, що з тим бюджетом, який на сьогодні виділяється ДАРТ на маркетинг, і системою Prozorro, яка не дає змоги вибирати якісних підрядників для виконання маркетингово-інформаційних заходів, ми не є конкурентоздатними на світовому туристичному ринку.

«Бюджет для ДАРТ має бути для початку щонайменше 20-30 млн доларів – аби провести якісні маркетингові кампанії хоча б на трьох-чотирьох цільових ринках. Міністерство фінансів має зрозуміти, що інвестиції в туризм дають набагато більше прибутків. Тому що ті ж самі туристи, що приїхали до України останнього року із Саудівської Аравії, вже залишили близько 50 млн доларів у нашій економіці… Ми будемо працювати над збільшенням бюджету. І сподіваємось, що з 2023 року ситуація зміниться», – сказала Олеськів.

Exit mobile version